KTM 690 ENDURO R 2021: ACE OF ALL SURFACES - Mulders Motoren

KTM 690 ENDURO R 2021: ACE OF ALL SURFACES

KTM 690 ENDURO R  2021: ACE OF ALL SURFACES

Hebben singles alle lol?

Wij denken van wel. De KTM LC4-motor is nog steeds het referentiepunt in de markt voor middelgrote motorfietsen als het gaat om prestaties en een laag gewicht en vormt nu, volledig voorbereid op de Euro5-emissienormen, het hart van de nieuwe en heruitgevonden KTM 690 ENDURO R voor 2021. Offroad-, onroad- en supermoto-sensaties zijn nog nooit zo intensief ervaren.

 

KTM heeft met de KTM 690 ENDURO R het idee van grenzen en limieten doen verdwijnen. Een machine met een ongeëvenaarde offroad-stamboom om de zwaarste en langste trajecten mee af te leggen, die de geavanceerde technologie en techniek meekreeg om hem tot een haalbare optie te maken voor elk terrein of elke reis. De jongste incarnatie van de motorfiets, twee jaar geleden, heeft nieuwe records gezet op het gebied van ergonomie, elektronica (met instelbare ABS-opties) en rijgedrag en is daarmee tot een referentiepunt in het Travel-segment geworden. Wat de 2021 KTM 690 ENDURO R betreft, schijn bedriegt: een motorfiets die een krachtige en onvervaarde offroad-machine lijkt te zijn, is in werkelijkheid een slank en wendbaar vervoermiddel. Het bochten-ABS (wat betekent dat het hanghoekgevoelig is), het offroad-ABS en de gevoelige tractie- en motorslipregelingen van de motorfiets zorgen voor aanpasbare instellingen onder elke omstandigheid en op elk terrein. Het WP XPLOR-veringsassortiment (speciaal vanuit de Enduro-serie aangepast aan de KTM 690 ENDURO R) biedt grip, geeft vertrouwen en kanaliseert het vermogen van de motor vakkundig naar de ondergrond. Door de 74 pk en 73,5 Nm aan koppel en vermogen is hij geschikt voor lange tochten op het strakke asfalt.

Voor 2021 heeft KTM veel van de verfijnde sterke punten van de motorfiets behouden, maar ook belangrijke updates uitgevoerd die de KTM 690 ENDURO R eens te meer tot een essentiële keuze maken voor motorrijders die snakken naar een imponerende allrounder. Met verbeterde bruikbaarheid tot doel heeft KTM de rijmodusfunctionaliteit verbeterd door middel van de schakelaar op het stuur: De STREET-modus schakelt twee ABS-kanalen in, zowel aan de voor- als aan de achterzijde van de motorfiets. De OFFROAD-instelling koppelt het ABS van het achterwiel los voor dat belangrijke remgevoel op het achterwiel bij ondergronden met weinig tractie. Het ABS zelf profiteert van een nieuwe modulatoreenheid om de kracht en de dosering van het benodigde remvermogen beter te regelen, waardoor dit ook al rijdende kan worden geactiveerd en er geen 'dongle' meer nodig is.

Het nieuwe dashboard is voorzien van een ABS-'knop' om de berijdershulp snel uit te schakelen voor een volle offroad-afstelling. Hetzelfde display geeft nu het toerental en de gekozen versnelling weer. Als het gaat om de esthetiek van de motorfiets, springen de nieuwe dessins en kleuren voor 2021 in het oog.

 

Bekijk ook