CB1100 EX / RS

CB1100 EX / RS

CB1100EX

INSPIRATIE, ZIEL EN INNOVATIE


Met de nieuwe en verfijnde lijnen biedt de Honda CB1100EX nog meer een klassieke stijl, hij ziet
eruit als een superbike uit de jaren zeventig.


Het romige 1.140 cc DOHC blok biedt lineair vermogen dat onmiddellijk beschikbaar is bij elk
toerental. Het lucht-olie gekoelde blok haalt maximaal 7.500 opm. en de cilinders ademen door
vernieuwde in- en uitlaatsystemen. De assist slipperkoppeling zorgt voor een gemakkelijker te
bedienen koppelingshendel en stabiliteit van het achterwiel bij het terugschakelen.


De CB1100EX biedt een meer ontspannen stuurgeometrie met een balhoofdshoek en naloop van
27°/114 mm en een wielbasis van 1.490 mm. Hierdoor is de motor uitermate stabiel en heeft hij
zeer neutrale stuureigenschappen. De ‘rijdersdriehoek’ is ook bijzonder ontspannen met een
zadelhoogte van 790 mm, een rechte zithouding en een herziene vorm van het stuur die deze
neutrale positie verder ondersteunt.


Voor een uitstekende controle is de CB1100EX uitgerust met de Showa Dual Bending Valve
41 mm voorvork. Die gebruikt twee kleppen om zowel de in- als uitgaande demping lineair te laten
verlopen. De nieuwe LED koplamp en het LED achterlicht geven een moderne uiting aan het geheel,
terwijl de 18 inch wielen gebruikmaken van roestvrij stalen draadspaken.

 

Specificaties:

MOTOR

Type: Olie- en luchtgekoelde 4-takt, 4-cilinder in lijn, DOHC

Cilinderinhoud: 1.140 cm3

Max vermogen: 66 kW @ 7.500 opm

Max koppel: 91 Nm @ 5.500 opm

Inhoud benzinetank: 16,8 liter

Verbruik: -

CO2 Emissies: -

 

CHASSIS

LxBxH (mm): 2.200 x 830 x 1.130 mm

Zithoogte (mm): 790 mm

Grondspeling (mm): 135 mm

Rijklaar gewicht: 255 kg

 

CB1100RS

ALWAYS THE ONE

Ontdaan van alle overbodige franje, heeft de CB1100RS de look van een racemotor uit de jaren
zeventig. En er zit duidelijk ook een stevig stuk café racer in. De golvende tank – gemaakt zonder de
laslippen – getuigt van vakmanschap, terwijl de enkele ronde koplamp en dubbel instrumentenklok
getuigen van tijdloze klasse. Daar komt een moderne ontwikkeling bij; zowel de koplamp als het
achterlicht zijn LED exemplaren.


Het 1.140 cc DOHC blok vormt het kloppend hart van deze motor. Het blok biedt lineair vermogen dat
bij elk toerental onmiddellijk beschikbaar is.


De CB1100RS heeft een scherpere stuurgeometrie dan de CB1100EX, met een balhoofdshoek van
26° en een naloop van 99 mm. Ook de wielbasis is korter: 1.485 mm. Het resultaat is een scherper
stuurgedrag en een betere wendbaarheid. Het lagere zadel zorgt voor een nog compactere
rijhouding en verlegt het gewicht van de rijder meer naar voren, een zitpositie die beter past bij de
veranderde geometrie van het chassis.


De CB1100RS is ook uitgerust met de Showa Dual Bending Valve 43 mm voorvork, een
achterschokbreker met extern reservoir, 17 inch aluminium wielen en twee radiaal gemonteerde
vierzuigerklauwen. Dit alles draagt bij aan een nauwkeurige wegligging en uitstekende
rijeigenschappen.

 

Specificaties:

MOTOR

Type: Olie- en luchtgekoelde 4-takt, 4-cilinder in lijn, DOHC

Cilinderinhoud: 1.140 cm3

Max vermogen: 66 kW @ 7.500 opm

Max koppel: 91 Nm @ 5.500 opm

Inhoud benzinetank: 16,8 liter

Verbruik: -

CO2 Emissies: -

 

CHASSIS

L x B x H (mm): 2.180 x 800 x 1.100 mm

Zithoogte (mm): 795 mm

Grondspeling (mm): 130 mm

Rijklaar gewicht: 252 kg

 

Foto's

Video's

 

Downloads

CB1100EX 2017 DETAILS
CB1100RS 2017 DETAILS
 

Bekijk ook