RC213VS

RC213VS

WENDBAAR EN GEMAKKELIJK TE BESTUREN


Om wereldkampioenschappen te winnen, is snelheid alleen niet genoeg. De rijder moet een wendbare motor hebben die hij gemakkelijk kan besturen. Daarom ziet Honda gebruiksgemak als een noodzaak om races te winnen.


Honda hanteert het principe dat de snelste motor meteen ook de motor is die gemakkelijkst te besturen is. Sinds het debuut op de Isle of Man TT in 1958, heeft Honda motoren gebouwd die exclusief gericht waren op racen. Met overwinning na overwinning tot gevolg.

HET HONDA PRINCIPE


De RC213V-S werd ontworpen op basis van het Honda Principe. Daardoor werd het mogelijk om van de RC213V een motor te maken die ook op de openbare weg kan rijden.


De RC213V-S heeft dezelfde specificaties als de RC213V om een grondige massacentralisatie, minder wrijving, toepassing van lichte materialen, een zeer hoge precisie bij het vervaardigen van de onderdelen en uitgebreide expertise bij het bouwen van de motor mogelijk te maken. De RC213V-S is ook uitgerust met de controletechnologie die op de RC213V gebruikt wordt.

Alleen de hoogstnoodzakelijke veranderingen werden gemaakt aan de RC213V om de RC213V-S in staat te stellen op de openbare weg te rijden.

 

OVERZICHT


Bij een MotoGP-motor gaat het erom dat er iets totaal anders gebouwd wordt dan een productiemotor, met aandacht voor gewichtsbeperking van alle onderdelen, precisie bij het vervaardigen van onderdelen en een hoog niveau van technische vakkundigheid om concurrerend te kunnen zijn. De RC213V-S deelt deze kenmerken met de RC213V.

Het enige technische verschil is dat de pneumatische kleppen van de RC213V vervangen worden door kleppen met veren (alhoewel de overbrenging naar de nokkenas identiek blijft) en de naadloze versnellingsbak is vervangen door een gewone versnellingsbak. Deze onderdelen hebben een hogere duurzaamheid en werden overgenomen van de al beschikbare RCV1000R open klasse racemotor.

Om tegemoet te komen aan de reglementen voor de openbare weg, is de RC213V-S uitgerust met koplamp en achterlicht, spiegels, snelheidsmeter, demper met katalysator, nummerplaathouder, claxon, etc.

Om praktische redenen zijn de RC213V-S banden, remschijven en remblokken nieuw en heeft de motor een grotere stuuruitslag. Tot de extra uitrusting behoren Honda's Smart Key, een startmotor en een zijsteun.


Met de RC213V-S bieden we de wendbaarheid van de RC213V op de openbare weg. We zorgden ervoor dat elk onderdeel zich onderscheidt van de massaproductie-items op basis van het gebruikte materiaal, behandeling van de oppervlakken en de constructiewijze die stevigheid bevordert terwijl het gewicht beperkt wordt. Net als op de RC213V. Elk onderdeel wordt met de hand gemaakt en machinaal afgewerkt tot het aan dezelfde specificaties voldoet als die van de RC213V. Dat zijn de hoogst mogelijke normen.

 

Foto's

Video's

 

Downloads

Honda RC213V-S Technische Specificaties
Honda RC213V-S Details
 

Bekijk ook