HONDA CBR1000RR FIREBLADE SP&SP2

HONDA CBR1000RR FIREBLADE SP&SP2

CONTROLE OP HET HOOGSTE NIVEAU

De SP en SP2 zijn nauw verwant aan de Fireblade, maar deze twee technologisch vooruitstrevende motoren bieden nog iets meer van het Honda Racing DNA. Met een verbeterde verhouding tussen het vermogen en het gewicht zijn ze uitermate geschikt voor rijders die een voorkeur hebben voor circuitdagen en voor wie wil racen: de SP2 is de perfecte motor voor jou! Het circuit is de plek bij uitstek om The Next Level van totale controle te ontdekken.

Fireblade SP2

De CBR1000RR Fireblade SP2 is een weg legale special die gebruikt maakt van de basis van de Fireblde SP, hij is klaar voor circuit gebruik.

  • Marchesini velgen
  • Herziene cylinder kop: zuigers, verbrandingskamer en kleppen
  • Racing kit beschikbaar

Op het eerste gezicht zijn de verschillen tussen de SP en de SP2 de carbon delen, gouden strepen over de kuipdelen en het Tricolour spuitwerk. Daarnaast de gouden Marchesini velgen (verminderen wieltraagheid voor/achter met 18/9%) . Maar het echte verschil wat de SP2 het uitermate race potentieel geeft ligt bij de motor van deze machine en bij de onderdelen die kunnen worden toegevoegd, van de twee race kits die beschikbaar zijn.

DE JUISTE LIJN
Rem, apex, gas.
Dit zijn de drie dingen die door het hoofd van de rijder gaan bij het aansnijden van alweer een snelle bocht op het circuit - de SP en SP2 zijn zo verfijnd en precies dat je elke bocht met nog meer vertrouwen en snelheid induikt.

Het brein
De Inertial Measurement Unit (IMU), die gesitueerd is nabij het zwaartepunt van de motor, is het zenuwcentrum van de motorfiets en berekent constant de snelheid van insturen, de hellingshoek en de snelheid waarmee de motor van richting verandert.

De IMU berekent ook de wielsnelheid, toerental, remkracht, gasopening via andere ECU's en - afhankelijk van de instelling van de ophanging die de rijder gekozen heeft - ook de optimale in- en uitgaande demping die nodig is bij verschillende snelheden.


Remmen

Rear Lift Control (RLC) helpt om het achterwiel onder controle te houden als je laat en hard remt, vooral bij het insturen. Er is ook het New ABS dat de remkracht controleert gelinkt aan de hellingshoek. De Fireblade is enorm vergevingsgezind.

 

 

Foto's

Video's

 

Downloads

HONDA CBR1000RR FIREBLADE SP&SP2 Details
HONDA CBR1000RR FIREBLADE SP&SP2 Specs
CBR1000RR FIREBLADE SP&SP2 2017 DETAILS
 

Bekijk ook