CTX700N

CTX700N

BEVRIJD JEZELF

De ervaring wacht.
Vrijheid is binnen handbereik. Met zijn motorprestaties en zijn cruiserreferenties is de CTX700N een heel speciale mix. Zijn tweecilindermotor is koppelrijk en voorzien van een transmissie met dubbele koppeling (DCT) met zes versnellingen. Zijn chassis met laag zwaartepunt en Honda’s Anti-Lock Braking System (ABS) staan garant voor volop rijplezier, waar de weg ook naartoe leidt.

RIJ OP JOUW MANIER
De laaghangende en vloeiende, doelgerichte vormgeving van de CTX700N is een attractie op zich in de stedelijke omgeving. De donkere radiatorpanelen, zijpanelen en draaiplaten sluiten aan bij de motor en geven een sterke, mechanische uitstraling. De musculaire lijnen, die worden benadrukt door de onderscheidende V-vormige multireflectorkoplamp die strak omgeven is door de opvallende neus van de voorkuip, geven hem een gedurfde houding met een unieke styling.

ALS DE WEG JE ROEPT
Als de open weg je roept, is de CTX700N klaar om te cruisen. Zijn ontspannen zitpositie moedigt je aan om al het mogelijke te halen uit het bereik van de benzinetank van 12,4 liter. Het stijve stalen Diamond-frame, de telescoopvork van 41 mm, het Honda Multi-Action System (HMAS), de monoschokdemper achter en de Pro-Link wielophanging zorgen voor een gebalanceerde en neutrale handling in het drukke stadsverkeer en op bochtige stukken. De remkracht is optimaal met het standaard ABS, dat de 320 mm en 240 mm 'wavy' voor- en achterremschijven bedient.

KOPPEL, TECHNOLOGIE EN EFFICIËNTIE
Een krachtige en moeiteloze respons bij lage toerentallen en toeren in het middenbereik, dat is de wens van veel rijders. Met een maximaal koppel van 60 Nm bij slechts 4.750 t.p.m. levert de motor van de CTX700N niets minder dan dat. Door de PGM-FI brandstofinspuiting gaat hij zuinig om met brandstof, met een indrukwekkend verbruik van 27,9 km/l*.

Bediend via knoppen op de linkerstuurstang biedt de transmissie met dubbele koppeling (DCT) met zes versnellingen een naadloze en intuïtieve manier van schakelen. Je hebt de keuze uit drie rij-instellingen; de MT-stand geeft je volledig handmatige controle, waarbij je kunt schakelen met de flippers op het stuur. Maar je kunt ook kiezen voor een meer ontspannen rit in de Drive-stand (D), of wat extra adrenaline toevoegen in de Sport-stand (S).

*WMTC-stand

TECHNISCHE SPECIFICATIES

MOTOR

Cilinderinhoud (cm3) 670
Motortype Vloeistofgekoelde 4-takt 8-kleps, SOHC parallel 2-cilinder
Max. vermogen 35 kW/6250 rpm
Max. koppel 60 Nm/4750 rpm

VELGEN

Remmen voor 320 mm enkele hydraulische schijf met tweezuiger remklauw ABS en sintermetalen remblokken
Remmen achter 240 mm enkele hydraulische schijf met tweezuiger remklauw ABS en kunststofremblokken

AFMETINGEN EN GEWICHT

Afmetingen (L×W×H) (mm) 2255 x 840 x 1155
Tankinhoud (Litres) 12.4 liter
Brandstofverbruik 27.9 km/l (WMTC mode)
Grondspeling (mm) 130
Rijklaargewicht (kg) 227
Zithoogte (mm) 720

TRANSMISSIE

Koppeling Dubbele meervoudige natte platen koppeling - D mode/S mode/Manual mode
Aantal versnellingen Dubbele meervoudige natte platen koppeling

Foto's

Video's

 

Downloads

HONDA CTX700N,DETAILS
HONDA CTX700N, TECHN.SPEC.
 

Bekijk ook