Bij Honda geloven we niet in beperkingen. En onze rijders al evenmin. Daarom onwikkelden we onze CRF-motoren om de zwaarste en meest uitdagende terreinen ter wereld aan te kunnen. Ze zijn verzorgd tot in de kleinste details en hebben een ongeëvenaarde betrouwbaarheid. Daardoor brengen de CRF's minder tijd in de garage door en blijft er meer tijd over om door het zand te klieven.
Elke Honda CRF is overladen met spitstechnologie en maakt gebruik van de ervaringen die Honda opdeed op het allerhoogste niveau. Voeg daaraan toe dat de CRF's een uitzonderlijke wedbaarheid koppelen aan een laag gewicht en je weet waarom ze de competitie altijd te snel af zijn. Dit geldt zowel voor de amateurrijder als voor competitiegebruik.
Je zet je helm op en al je zorgen verdwijnen. Het enige belangrijke is wat er op het moment zelf gebeurt - de volgende berm waar je induikt, het volgende spoor dat je kiest, de sprong die je perfect wilt maken. Bocht na bocht bouw je de rondes op. Ronde na ronde ga je sneller. Dan stop je even. Je praat erover met je vrienden. En zodra je weer kunt, vertrek je opnieuw. Deze keer nog sneller.
Op een MX circuit telt elk detail.
De complete modellen-lijn:
HONDA CRF50F HET AVONTUUR KAN BEGINNEN
HONDA CRF110F EINDELOZE SENSATIES
HONDA CRF125F KLEIN MAAR KRACHTIG WAPEN
HONDA CRF250R GEBOREN WINNAAR
HONDA CRF250R 2016 GEBOREN WINNAAR
HONDA CRF450R VERMOGEN VAN EEN GROTE
HONDA CRF450R 2016 VERMOGEN VAN EEN GROTE
Model updates: The CRF250R gets a substantial top-end power boost from a new HRC-developed cylinder head, piston and con-rod, with stronger bottom-end torque and no loss of mid-range performance. Showa’s SFF-TAC-Air forks receive upgrades to reduce friction and improve response and damping; Showa rear shock has new settings to match.
The main focus of the 2016YM CRF250R revolves around a completely revised cylinder head, piston and con-rod. And the result is power – and a good deal more of it up top, with no loss of bottom end response, throttle feel or delivery. In fact low-rpm torque is improved, as is high-rpm over-rev. The exhaust downpipe now features a resonator chamber and the twin rear mufflers redesigned internals. The airbox, too has been revised to improve air flow.
Showa’s SFF-TAC-Air forks receive a host of internal changes plus an extra 5mm length in the top tubes to enhance traction, suspension reaction, rider feel and adjustability. The rear shock setting is also adjusted to match. Other changes include a reduction in final drive chain roller diameter and improved mud-clearing ability for the footpegs.
Model-info: CRF250R
Model updates: The CRF450R – which sold out in 2014 – receives revised 48mm KYB Pneumatic Spring Forks, with changes in dimension, outer tube rigidity and damping control, plus improved adjustment range. Likewise the KYB rear shock features new damping rates and greater adjustability, with its Pro-Link ratio optimised. Subtle steering geometry changes combine with the upgraded suspension performance to enhance handling, stability and usability – all are derived from Team HRC’s race programme.
Focus for the 2016YM CRF450R centres around upgrades to the front and rear suspension and changes in steering geometry – again driven by Team HRC’s experience at the sharp end of competition.
Model-info: CRF450R
In onze webshop vindt u alles wat u nodig heeft om onbezorgd motor te rijden.