HONDA CRF450R 2019 - Mulders Motoren

HONDA CRF450R 2021 : MIS GEEN ENKEL MOMENT

HONDA CRF450R 2021 : MIS GEEN ENKEL MOMENT

GEBOREN WINNAAR
Het verschil zit in de details.
Harder. Sneller. Sterker. Win. Herhaal.
Kampioenschappen win je niet met geluk. Je wint ze door ontwerp. Vraag het maar aan HRC en Tim Gajser. Dus keken we naar elk en ieder onderdeel van de CRF450R en maakten het better, dankzij hun inspanningen. Om te beginnen is het twee kilogram lichter en dat merk je. Meteen. We begonnen met het chassis. Smallere hoofdbalken trimmen 700 gram en een nieuw, vereenvoudigd subframe bespaart 320 gram. Nog belangrijker, wat je voelt werd opgewaardeerd: de rib-positie achter het scharnierpunt van de swingarm werden aangepast en terwijl de torsiestijfheid behouden werd, verlaagt de laterale stijfheid met 20%. Zo neemt bochtensnelheid, tractie en stuuraccuraatheid toe. De stijfheidsbalans van de aluminium swingarm werd afgestemd op die van het frame dankzij de smallere armen. De Pro-link ratio is ook herzien. De hoek van de balhoofdbuis en de naloop zijn strakker om scherper te kunnen sturen en er is meer bodemspeling. De vorkveer met 49mm USD spiraalveer van Showa heeft een extra slag van 5mm en de stijfheid van de asklem en de bovenste en onderste kroonplaat is verhoogd. Grotere hoofdzuigerkleppen in de Showa achterdemper zorgen voor een snellere respons en een verbeterde bultabsorptie. De veer is gemaakt van super lichtgewicht staal.

Sterker. Soepeler. Nog meer onstopbaar.

Er is meer vermogen boven de 5000 toeren. En voor een sterker en soepeler koppel bij lage toeren werd de airbox groter gemaakt waarbij eenvoudige toegang tot de filter zonder gereedschap mogelijk is. De airbox voedt de herziene throttle body en optimaliseert de inlaatefficiëntie. Een rechtere injectiehoek spuit benzine helemaal naar achter tot aan de vlinderklep waardoor het gasgevoel verbetert. Het decompressiesysteem is nieuw: het tegengewicht beweegt van rechts naar links van de nokkenas, wat zorgt voor een stabieler gevoel bij lage toeren waarbij de motor ook beter bestand is tegen uitvallen op lage toeren. Dubbele uitlaatpoorten beschikken over een ovalen poort en een enkelvoudig uitlaatsysteem spaart 1,24 kilogram. De koppeling beschikt over een extra plaat en is hydraulisch waardoor zowel controle als gevoel bij de hendel (die 10% lichter is) verbeteren. Bovendien levert het consistente hendelspeling wanneer de zaken heet worden. Heel heet. Een nieuwe magnesium cilinderkop en een kleinere, lichtere benzinepomp besparen daarbovenop nog waardevolle grammen.

 

HET IS AAN JOU
Lichter. Veel lichter. Met een nieuw HRC-gehoond chassisbalans en ophanging die snellere bochtenwerk mogelijk maakt, wat leidt tot snellere rondetijden, ronde na ronde. En een motor die je vanuit het niets naar de rode zone brengt, met de volledige controle in je rechterhand.

CRF450R SYSTEMS CHECK
Scrol snel door de geavanceerde functies van deze buitengewone motor.

Lichter tapererd twin-spar frame
Het tapered aluminium twin-spar frame bespaart 700 gram en beschikt over smallere hoofdbuizen en een nieuwe stijfheidsbalans - met 20% minder laterale stijfheid - om elk aspect van je bochtenwerk te verfijnen. Zowel de bovenste en onderste kroonplaat als de swingarm zijn op elkaar afgesteld. De stuurgeometrie is scherper, met meer rijhoogte en bodemspeling.

Sterkere, soepelere motorprestatie
Een grotere airbox (zonder gereedschap toegankelijk) en een nieuw throttle body en injector pompen het mengsel naar binnen. Een herwerkte ovalen uitlaatpoort is verbonden aan een lichtgewicht 2-1 uitlaat en enkelvoudige demper. De koppeling krijgt een extra plaat en hydraulische controle voor een consistent gevoel aan de hendel. Het decompressiesysteem zorgt ervoor dat 

Specificaties

Motor

Boring x slag (mm) :96.0mm x 62.1mm
Brandstofsysteem: CDI Elektronische brandstofinjectie
Compressieverhouding: 13.5 : 1
Cilinderinhoud (cm3): 449.7cc
Motortype: Vloeistofgekoelde 4-takt eencilinder uni-cam
Startsysteem: elektrisch


Velgen

Remmen voor : Enkele schijf van 260mm
Remmen achter Enkele schijf van 240mm
Wielophanging voor Showa 49mm USD fork
Wielophanging achter Showa monoshock met Honda Pro-Link
Banden voor Dunlop MX33F
Banden voor 80/100-21-51M
Banden achter 120/80-19-63M
Banden achter Dunlop MX33
Velgen voor Aluminium spaak
Velgen achter Aluminium spaak
Afmetingen en gewicht
Verbergen
Balhoofdhoek 27.1°
Afmetingen (L×W×H) (mm) 2,183mm x 827mm x 1,267mm
Frame type Aluminium twin tube
Tankinhoud (liter) 6.3 liter
Grondspeling (mm) 336mm
Rijklaargewicht (kg) 110.6kg
Zithoogte (mm) 965mm
Naloop (mm) 114mm
Wielbasis (mm) 1,481mm
Transmissie
Verbergen
Koppeling Wet type multi-plate
Eindoverbrenging Ketting
Aantal versnellingen Constant mesh

Technische specificaties:

Motor

Boring x slag (mm) 96.0mm x 62.1mm
Brandstofsysteem PGM-FI elektronische benzine injectie
Compressieverhouding 13.5 : 1
Cilinderinhoud (cm3) 449.7cc
Motortype Vloeistofgekoelde DOHC viertakt mono Unicam
Startsysteem Zelf starter

Velgen

Remmen voor Enkele 260 mm schijf
Remmen achter Enkele 240 mm schijf
Wielophanging voor Showa 49mm USD vork
Wielophanging achter Showa monoshock met Honda Pro-Link system
Banden voor Dunlop MX3SF
Banden voor 80/100-21-51M
Banden achter 120/80-19-63M
Banden achter Dunlop MX3S
Velgen voor Aluminium spaken
Velgen achter Aluminium spaken

Afmetingen en gewicht

Balhoofdhoek 27.4°
Afmetingen (L×W×H) (mm) 2,183mm x 827mm x 1,260mm
Frame type Dubbele aluminium balk
Tankinhoud (liter) 6.3 liter
Grondspeling (mm) 328mm
Rijklaargewicht (kg) 112.3kg
Zithoogte (mm) 960mm
Naloop (mm) 116mm
Wielbasis (mm) 1,482mm

Transmissie


Koppeling Natte meerplaatskoppeling
Eindoverbrenging Ketting
Aantal versnellingen Constant mesh

Instrumenten en Electrics

Onstekingssysteem :Digitale CDI

Foto's

Video's

 

Downloads

6466-Voorwaarden preorder-actie
 

Bekijk ook