2-takt tuning

Vermogen bij hoog toerental in smalle powerband

Bij 2-takt motoren gaat het grotendeels om het uitlaatsysteem in combinatie met de juiste compressie, poortentiming, ontstekingstiming en bedrijfstemperatuur. Omdat er tegenwoordig hoofdzakelijk in de kleine klasses 2-takt motoren worden gebruikt en het slagvolume klein is spelen een aantal aspecten een grote rol. Onder meer vulling, massa van de onderdelen, transmissieverlies en thermische verliezen. Daarnaast is een compromis in de setup van verschillende onderdelen noodzakelijk om het beste resultaat te bereiken en aan de wensen van de rijder te voldoen.



 

 


SX125 2015

Bovenstaande grafiek geeft een beeld weer van voor en na modificatie. 

  • cilinderkop
  • uitlaat
  • cilindertuning
  • diverse specifieke aanpassingen

 

 
Ga naar "Revisie"
Ga naar "Dynojet Testcenter"

 

4-takt tuning

Vermogen bij een laag en midden toerental in een brede powerband

Bij 4-takt motoren heeft men te maken met meerdere onderdelen die deel uitmaken van het arbeidsproces, meer dan bij een 2- taktmotor . Doordat er meerdere onderdelen deel uitmaken van het arbeidsproces is het complexer maar is het rendement van een 4-taktmotor ook beter over de gehele powerband, vooral bij een lager toerental.

Door een juiste combinatie te maken van nokkenastiming, uitlaatlengte en -diameter, juiste ontstekingstiming, juiste compressieverhouding en een juiste gewichtsverdeling kunnen wij in combinatie met de testresultaten van de Dynojet de juiste setup maken, die bij de wensen van de rijder past.



 

 

CRF450R

Ook leveren wij complete tuningspakketten inclusief electronica.

Wij adviseren u graag.

 
Ga naar "Revisie"
Ga naar "Dynojet Testcenter"