Dynojet Testcenter

 

Dynojet techniek

Iets meer over de techniek achter onze testbank

Ons Dynojet Testing Centre bestaat niet alleen uit de Dynojet rollentestbank, het is niet alleen een methode om te kunnen zien hoeveel vermogen of koppel een motor heeft! In de grafieken van de gemeten gegevens worden ook alle evt. fouten en onvolmaaktheden zichtbaar, om gericht een probleem en de evt. oorzaak daarvan te zoeken, en - zo mogelijk - ook op te lossen. Naast de rollentestbank vindt u in ons Dynojet Testing Centre dus ook geavanceerde motor-testapparatuur, terwijl ook uitgebreide uitlaatgasmetingen bij vollast tot de mogelijkheden behoren.  Voor de vertaling van al deze resultaten naar een begrijpelijke uitleg en het op de juiste wijze interpreteren van deze gegevens is natuurlijk jaren van  ervaring nodig, en dat hebben wij! 

 

Tour/street

Onderstaand een aantal van veelvoorkomende problemen omtrent straat motoren die wij vaak bij de hand hebben gehad en goed kunnen oplossen

  • Problemen zoals stotteren bij het wegrijden
  • inhouden bij constante snelheid
  • niet aan degewenste topsnelheid komen
  • een onnodig hoog brandstof verbruik

Oorzaken voor bovenligende problemen kunnen zijn

  • grijs' geïmporteerde motorfietsen
  • motorfietsen waar een ander uitlaatsysteem onder gemonteerd is
  • verstopping van carburatie- of injectie
  • electrice storing in het injectie systeem 

Een juiste afstelling van  carburatie- of injectie[kit] heeft tot doel om een zo optimale lucht -/brandstof verhouding te creëren onder alle omstandigheden. Hierbij zal de motor soepeler gaan lopen en dynamisch sterker aanvoelen zonder dat dit ten koste hoeft te gaan van het brandstofverbruik.

 

NB Wij gaan er wel vanuit dat de motoren voorzien zijn van normaal onderhoud, dus ook voldoende olie, water, brandstof en werkende meters e.d. 


Compilatie van testmogelijkheden


Motorfiets performance diagnose-testrun 
Meten is alles over je motorfiets weten, vraag naar de voorwaarden.


 

KTM Superduke 1290 R

Akrapovic Evo 2 on Dyno vs stock

Onderstaande grafieken geven weer de verschillen tussen standaard-uitlaatsysteem en Akrapovic Evo 2.

 
Acceleratietest (roll-on)
Geschakelde test door de versnellingen. (allgear)
Neem contact met ons op

CROSS/MX/ENDURO

JR Tuning heeft meer dan 20 jaar ervaring in het prepareren en tunen van cross/mx/enduro motoren , anders dan bij toer/street motoren is het tunen van cross/mx/enduro motoren erg persoonlijk en afhankelijk van het circuit waar wordt gereden (ondergrond, layout) en de rijstijl van de rijder. Daarnaast staan duurzaamheid en prestaties centraal. Het is ieder jaar weer een hele uitdaging om een nieuw model weer te verbeteren en naar de wensen van de rijder te prepareren.

 

Iedere nieuwe enduro wordt door ons voorzien van juiste mapping.


Nieuw afgeleverde CROSSERS/MX worden desgewenst voorzien van een juiste mapping behorende bij het geïnstalleerde uitlaatsysteem.


Speciale projecten zijn altijd een uitdaging om te doen.

 

 

SXF250

DYNOJET TESTRUN 2016 

Onderstaande grafiek geeft de testresultaten weer van de verschillen tussen model 2015 en 2016.

 
Verschil 2015 vs 2016 model

CRF250R 2015

HIGH-PERFORMANCE-TEST

Onderstaande grafiek geeft het verschil weer tussen standaard en JR Racing Kit.

 
Verschil standaard vs JR Racing-kit
Neem contact met ons op