Honda 2018

Baanbrekend
Er werd niks over het hoofd gezien. Deze perfect gebalanceerde offroad motor werd op alle vlakken verbeterd en biedt je een groter competitief voordeel. Je blijft de rest met gemak voor.

Honda bouwt verder aan zijn vlaggenschip modellen in de motorcross. In samenwerking met HRC ligt de focus continu op gewichtbesparing, meer top-end power en nog betere handling. Zo neemt Honda een reuzesprong voorwaarts met de nieuwe revolutionaire CRF250R en CRF450R voor seizoen 2018.

CRF450R

De Honda CRF450R heeft in 2017 al een nieuw geometrisch frame, een lager zwaartepunt, race-ready 49mm Showa voorvork met stalen veer, 11% meer top vermogen en meer koppel over het hele toeren gebied gekregen. Vanaf nu is de CRF450R standaard uitgerust met elektrische starter en lichte lithium ion batterij. Alles met de gedachten om de absolute Holeshot te pakken, ter verbetering van het vertrouwen van de rijder en de zo belangrijke rondetijden.

CRF450RX

De race-ready Honda enduro machine. Met onder andere specifieke enduro vering, PGM-FI en EMSB (Engine Mode Select Button) mapping, 8,5 liter benzinetank en 18-inch achterwiel. Ook de Honda CRF450RX heeft een elektrische starter en een ultra lichte lithium ion batterij. Dit systeem levert, mede door het verwijderen van de kickstarter, een gewichtsbesparing op van 600 gram op de CRF450RX.

CRF250R

De compleet nieuwe Honda CRF250R is uitgerust met hetzelfde chassis als de CRF450R én hij heeft een totaal nieuw DOHC motorblok. Dit nieuwe blok werd gebouwd met focus op een hoog topvermogen en een nog hoger toerenbereik. De cijfers: bijna 6pk meer vermogen en een vermogensbereik dat 2.000 tpm breder is geworden en 900 tpm later in het rode toerengebied komt. Daarnaast is de vermogen-gewichts verhouding verbeterd met 5%. In een rechtstreekse confrontatie is het nieuwe model 3% sneller van 0-10 meter en 3,6% sneller over de eerste 30 meter (dat is respectievelijk een halve en een volledige motorlengte). Vanaf 8.500 tpm laat de nieuwe CRF het vorige model dus letterlijk achter zich.

 

 

PERFECTIE

Met de 2017 CRF450R en CRF450RX als basis bouwt honda verder aan de vlaggenship modellen in de motorcross. In samenwerking met HRC ligt de focus op gewichtbesparing, meer top-end power en nog betere handling. De Honda CRF450R werd 8 jaar geleden volledig, van de grond af, opnieuw ontworpen. De 2017 CRF450R kreeg een nieuw geometrisch frame, een lager zwaartepunt, race-ready 49mm Showa voorvork met stalen veer, 11% meer top vermogen en meer koppel over het hele toeren gebied. Alles met de gedachten om de Absolute Holeshot te pakken. Ook nieuw in 2017 was de CRF450RX. De race-ready Honda enduro machine. Met onder are specifieke enduro vering, PGM-FI en EMSB (Engine Mode Select Button) mapping, 8,5 liter benzinetank en 18-inch achterwiel. 

In 2018 wordt de CRF450R voor het eerst standaard uitgerust met een electrische starter. De CRF450RX had dit al, maar bij beide modellen wordt de starter aangedreven door een ultra lichte lithium ion batterij. Een waardevolle toevoeging ter verbetering van zowel het vertrouwen van de rijder als de belangrijke rondetijden. Daarnaast levert dit systeem, mede door het verwijderen van de kickstarter, een gewichtsbesparing op. Voor de CRF450RX scheelt dit 600 gram. Verder zijn de instellingen van zowel de voor- als achtervering verder geoptimaliseerd voor een nog betere handling.

 

Bekijk alle modellen